Francesca Sestigiani

Ingredients:

1 cascade of red hair
2 eyes with short optical power, but blue
40 optimistic annuals, more or less

My name is Francesca Sestigiani, Chef-illustrator-multitasking, from Florence (Italy).
To get about 60 Kg of experience it took me: 800 tablespoons of freehand sketches, 4 decilitres of the Academy of Fine Arts, 20 bricks of claypowdered amaranth pigmentsbrushes and a princh of pencil.

After leaving to raise the tempera, the acrylic, the oil paints, the chalks and the pencils I decorated and brushed small sugar coated bedrooms adding a nice sprinkling of carefree childhood.
Subsequently, 35 layers of retouched photo on rain fallen models of all ages, with Photoshop, were served hot in catalogues, folders and advertising for Italy and abroad, after baking in a convectional oven in the advertising agency for 7 years at maximum temperature.
The result is a gluttonous explosion of creativity with hints of imagination and a taste of graphics ability. A culinary art experience that will certainly meet, thanks to Apple devices first quality employees and with a good dose of passion, even those who are picky eaters will enjoy your meal.

___________________________________________________________________

Ingredienti:
1 cascata di capelli rossi
2 occhi miopi, ma celesti
40 primavere più o meno rosee

Mi chiamo Francesca Sestigiani: chef-illustratrice-multitasking, fiorentina.

Per ottenere circa 60 Kg di esperienza sono serviti: 800 cucchiai di schizzi a  mano libera, 4 decilitri di Accademia di belle Arti, 20  panetti di argilla, pigmenti di amaranto in polvere, pennelli, mirette qb.
Dopo aver fatto lievitare le tempere acriliche, i colori ad olio, i gessetti e le matite ho decorato e spennellato piccole stanze caramellose aggiungendo una bella spolverata di infanzia spensierata.
Successivamente, 35 strati di fotoritocco caduti a pioggia su modelli di ogni età, con guarnizioni di Photoshop, sono stati serviti caldi in cataloghi, folder e advertising per l’Italia e per l’estero, dopo una cottura in forno ventilato nell’agenzia di pubblicità per 7 anni a temperatura massima.
Il risultato è una ghiotta esplosione di creatività con sentori di immaginazione e un sapore strutturato di grafica competente. Un’esperienza artistica culinaria che soddisferà certamente, grazie anche ai devices Apple di prima qualità impiegati e una buona dose di passione, anche i committenti dai palati più esigenti.
Buon appetito!
SF

 

 

Home